Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Kontrast
Przedszkole Samorządowe w Wielkich Drogach z Oddziałami Przedszkolnymi w Facimiechu
Strona głowna  /  Gr I Cytrynki
Gr I Cytrynki

Grupa "Cytrynki" 

 

 

Marzec

 

Tematyka kompleskowa:

 

 

1. Wiem co jem- piramida zdrowia

2. Chociaż łaty miała, tylko białe mleko dała

3. Marzec Czarodziej

4.Przyszła Wiosna piękna i radosna

5. Tradycje Wielkanocne

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie wiedzy ogólnej;

  • czerpanie radości z przekazywania wiedzy i umiętności innym;

  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;

  • poznanie rodzajów mleka;

  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych;

  • wyrażanie w rozmowie szacunku wobec innych osób;

  • doskonalenie orientacji przestrzennej;

  • ćwiczenie umiejętnościi konstruowania budowli przestrzennych;

  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;

  • odróżnianie niskich i wysokich dźwięków;

  • rozwijanie słuchu muzycznego;

  • ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzycznoruchowych;

  • rozwijanie kreatywności w zabawach z użyciem produktów spożywczych;

  • kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;

  • kształtowanie umiejętności samodzielnego planowania pracy;

  • poszerzanie wiedzy ogólnej w oparciu o opowiadanie;

  • budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych;

  • ćwiczenie zgodnej współpracy;

  • nazywanie produktów mlecznych

  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i kształtowaniu umiejętności wypowiadania się;

  • utrwalanie kulturalnych zachowań w miejscach publicznych;

  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;

  • doskonalenie umiejętności matematycznych;

  • utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka;

  • wsłuchiwanie się w dźwięki występujące w otoczeniu;

  • umiejętności odróżniania dźwięków przyjemnych od nieprzyjemnych;

  • odczuwanie pozytywnych emocji podczas działań z muzyką relaksacyjną;

  • poznanie etapów przygotowania masła;

  • doskonalenie sprawności motorycznych;

  • odczuwanie satysfakcji z samodzielnie przygotowanych produktów;

  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;

  • rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;

  • nabywanie empatii w stosunku do zwierząt;

  • poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;

  • kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;

  • zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;

  • określenie liczby w zbiorze;

  • przyporządkowanie jeden do jednego;

  • rozwijanie umiejętnościci zwracania się o pomoc podczas wykonywania zadań matematycznych;

  • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);

  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;

  • nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;

  • poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;

  • tworzenie sytuacji sprzyjajścych aktywizowaniu myślenia podczas działaś praktycznych (sadzenia roślin);

  • wdraśanie do zadawania pytań podczas wykonywania działań technicznych;

  • stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;

  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;

  • poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć;

  • kształtowanie rozumienia ze słuchu;

  • tworzenie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom;

  • poznanie cyklu rozwojowego motyla;

  • kształtowanie pojęć wysoko – nisko; góra – dół;

  • dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego;

  • śpiewanie do znanych melodii;

  • kształtowanie umiejętności naśladowania czynności;

  • poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;

  • nazywanie elementów stołu wielkanocnego;

  • uwrażliwianie na tradycję;

  • rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;

  • nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;

  • kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświęcenia;

  • poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych;

  • wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliśszego otoczenia;

  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;

  • nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi;

  • odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.

 

 

 

Zebranie z rodzicami

 

Szanowni Państwo,

02 lutego 2021r. ( wtorek) o godz. 17:00 odbędzie się zebranie z Rodzicami podsumowujące pracę w pierwszym semestrze, na które serdecznie Państwa zapraszam. W związku z trwającymi obostrzeniami odbędzie się ono poprzez aplikację ZOOM. Link do spotkania otrzymali już Państwo na maile. 

 

 

Luty

 

Tematyka kompleksowa:

1. Bale, bale w karnawale

2. Poznajemy żywioły

3. Jak woda i ogień

4. Podróże małe i duże

 

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:

  • zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;

  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;

  • czerpanie satysfakcji z zabaw plastycznotechnicznych;

  • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;

  • nabywanie odwagi;

  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;

  • doskonalenie umiejętności językowych;

  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;

  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;

  • nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;

  • uświadomienie obecnosści i roli powietrza w życiu człowieka;
  • rozumienie pojęcia czyste powietrze;

  • wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;

  • poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;

  • rozumienie pojęć przyrodniczych;

  • ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;

  • odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;

  • doskonalenie spostrzegawczości;

  • kształtowanie poszanowania dla środowiska;

  • rozwijanie dosświadczeń sensorycznych;

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;

  • wdrażanie do przestrzegania reguł;

  • poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;

  • ćwiczenie rozróżniania kolorów;

  • nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;

  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;

  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;

  • rozwijanie zainteresowań badawczych;

  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;

  • doskonalenie kompetencji językowych;

  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;

  • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;

  • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;

  • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;

  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfa;

  • dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów, a odgłosami natury;

  • budzenie wrażliwości muzycznej;

  • zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;

  • rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;

  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;

  • rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;

  • kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;

  • wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywnos?ci;

  • rozwijanie umiejętności językowych;

  • ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;

  • nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;

  • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;

  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;

  • umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;

  • próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się fal dźwiękowych;

  • ozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;

  • rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;

  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej;

  • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;

  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki;

  • dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;

  • wyzwalanie naturalnej ekspresji w tanńcu;

  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;

  • rozwój umiejętności manualnych;

  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.

 

 

Styczeń

 

Tematyka kompleksowa:

1. Płynie czas

2. Sport to zdrowie

3. Serce dla babci i dziadka

4. Potrafię dbać o swoje zdrowie

 

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;

  • rozwijanie umiejętnościi aktorskich;

  • odczuwanie wspólnej radości;

  • poznanie nazw dni tygodnia;

  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;

  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;

  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;

  • dostrzeganie różnic w porach roku;

  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;

  • rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej;

  • rozwijanie wraśliwoćii muzycznej poprzez słuchanie muzyki;

  • wdrażanie do reagowania na polecenia;

  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;

  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;

  • rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;

  • rozumienie pojęcia rodzina;

  • nazywanie członków rodziny;

  • zacieśnianie wieęzi rodzinnych;

  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadcześ językowych;

  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;

  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;

  • rozwijanie spostrzegawczości;

  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;

  • eksperymentowanie z dźwiękiem;

  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;

  • kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;

  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;

  • doskonalenie sprawności manualnych;

  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;

  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i żniegu;

  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;

  • źwiczenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;

  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;

  • porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;

  • umiejętność odróżniania pary od jednostki;

  • przybliżanie wartości zabawy w parach;

  • taniec cwałem bocznym po kole;

  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;

  • zgodne współdziałanie w zabawie;

  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;

  • kształtowanie inwencji twórczej;

  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspónej zabawy;

  • uświadamianie zagrożeń płynących ze żwiata ludzi i zwierząt;

  • nauka unikania zagrożeń;

  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;

  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;

  • określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;

  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;

  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;

  • ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;

  • dbanie o siebie w każdej sytuacji;

  • poznanie własnych możliwości ruchowych;

  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;

  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;

  • tworzenie przestrzennych kompozycji;

  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;

 

Piosenka miesiąca:

 

Kocham Babcię, kocham Dziadka muz. Barbara Kolago, sł. Anna Bernat

 

Kocham Babcię, kocham Dziadka,
bo kochanych Dziadków mam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
na bębenku dla nich gram!
Bam, bam, bam,
ram, tam, ram!
Na bębenku, na bębenku:
ram, tam, ram!

Dla kochanych Dziadków gram!
Ram, tam, tam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka,
więc buziaka szybko dam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
na trójkącie dla nich gram!
Dzyń, dzyń, dzyń,
bim, bam, bam!
Na trójkącie, na trójkącie:
dzyń, dzyń, dzyń,
bim, bam, bam!

Dla kochanych Dziadków gram! 

Bim, bam, bam!                                                                                                                                                                                                                                                       

Kocham Babcię, kocham Dziadka,
to powtarzam wszystkim wam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
na kołatce dla nich gram!
Klap, klap, klap,
pat, pat, pam!
Na kołatce, na kołatce:
klap, klap, klap,
pat, pat, pam!
Dla kochanych Dziadków gram!
Pat, pat, pam!

 

 

Grudzień

Tematyka kompleksowa:

1. Grudniowe życzenia

2. Nadchodzi zima

3. Coraz zimniej

4. Świąteczne przygotowania

5. Wesołych Świąt

 

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne

  • poznanie oznak zimy;

  • umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy;

  • dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych;

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;

  • nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;

  • ćwiczenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych;

  • nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;

  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;

  • umiejętność tańca krokiem dostawnym;

  • wyzwalanie ekspresji twórczej;

  • zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno- technicznych;

  • kształtowanie umiejętności współdziałania dłoni;

  • nabywanie poczucia satysfakcji;

  • us?wiadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;

  • kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;

  • umiejętność wyrażania uczuć;

  • nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;

  • uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;

  • wymienianie sposobów ochrony psa przed zimnem podczas spaceru;

  • rozwijanie umiejętności przeliczania;

  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;

  • zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi;

  • rozwijanie muzycznych zdolności twórczych;

  • wyrabianie wrażliwości muzycznej;

  • poznanie pojeść zamrażanie i roztapianie;

  • określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;

  • odczuwanie sprawstwa podczas wykonywania eksperymentów;

  • określanie sposobów wyrażania miłości;

  • kształtowanie umiejeśtności pomagania w porządkach domowych;

  • czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;

  • zapoznanie z zawodem i praca? listonosza;

  • okresślanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;

  • nabywanie umiejeśtności składania życzeń;

  • zdobywanie umiejeśtności szacowania pojemności;

  • nabywanie sprawności w pracach gospodarczych;

  • przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;

 

 

Listopad

 

Tematyka kompleksowa:

 

1. Nasza Mała Ojczyzna

2. Mój dom- Polska

3. Moje hobby

4. Ulubione zajęcia

 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozumienie poje?cia miejsce zamieszkania;

  • budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;

  • uczenie wyraz?ania szacunku do miejsca zamieszkania;

  • stwarzanie warunko?w do poszerzania dos?wiadczen? je?zykowych;

  • kształtowanie umieje?tnos?ci rozro?z?niania miasta od wsi;

  • uwraz?liwianie na pie?kno wsi ;

  • rozwijanie umieje?tnos?ci okres?lania wielkos?ci i nazw ro?z?nych domo?w;

  • kształtowanie poje?cia numer domu;

  • uwraz?liwianie na potrzebe? znajomos?ci adresu zamieszkania;

  • przybliz?enie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;

  • kształtowanie umieje?tnos?ci słuchania muzyki powaz?nej;

  • uwraz?liwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;

  • poznanie dekoracji uz?ywanych podczas s?wia?t patriotycznych;

  • rozumienie poje?cia kokarda narodowa;

  • kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;

  • zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;

  • kształtowanie postaw patriotycznych;

  • budzenie dumy z przynalez?nos?ci narodowej;

  • zapoznanie z herbem Warszawy i legenda? o Syrence;

  • kształtowanie zdolnos?ci opowiadania bajek;

  • rozwijanie zainteresowan? legendami o Polsce;

  • przeliczanie symboli narodowych;

  • rozpoznawanie symboli narodowych;

  • rozbudzanie postaw patriotycznych;

  • wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;

  • uwraz?liwianie na folklor;

  • nabywanie szacunku do kultury go?ralskiej;

  • wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;

  • umieje?tnos?c? skupiania sie? i wycia?ganie wniosków;

  • rozbudzanie wraz?liwos?ci podczas działan? z farbami.

 

 

Październik

 

Tematyka kompleksowa:

1. Idzie jesień przez świat

2. Jesienna przyroda

3. Koszyk Pani Jesieni

4. Skarby jesieni

 

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:

  • poznanie znaczenia empatii jako ważnej wartości;

  • umiejetność rozpoznawania i nazywania ros?lin jako elemento?w przyrody;

  • uwraz?liwianie na piękno przyrody otaczające człowieka;

  • wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;

  • nabieranie sprawności motoryki małej;

  • rozumienie pojęć mały, duży;

  • kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży;

  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;

  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatka;

  • wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi;

  • ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw i ćwiczeń;

  • poznanie malarstwa o tematyce jesiennej;

  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;

  • kreowanie umiejętności wyrażania siebie w pracy plastycznej;

  • poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych;

  • nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierzśt;

  • czerpanie przyjemnościi ze wspólnej eksploracji otoczenia;

  • zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna);

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;

  • nabywanie umiejśtności posługiwania się okreęleniami: wysoki / niski, wyższy / niższy, wysoko / nisko;

  • wspomaganie w rozwijaniu zdolności określania wyglądu ze względu na kształt;

  • nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych;

  • poznanie nowej metody uczenia się na pamięć (z użyciem symboli);

  • uwrażliwianie na muzykę;

  • konstruowanie sylwet ptaków;

  • kształtowanie umiejętności rozumienia malarstwa i jego przekazu;

  • odczuwanie poczucia sprawstwa w działaniach plastycznych;

  • us?wiadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;

  • określenie zasad zdrowego odżywiania;

  • poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;

  • zapoznanie się z wyglądem dyni;

  • kształtowanie umiejętności opisywania go słowami;

  • kształtowanie zainteresowań darami jesieni poprzez zabawy językowe;

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);

  • dostrzeganie kształtu koła w środowisku przyrodniczym;

  • stwarzanie okazji do wspólnego dostrzegania piękna przyrody;

  • muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów;

  • kształtowanie umiejętnościi opracowywania ruchów do piosenki;

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;

  • łączenie pojęć: dobry / zły z kolorami;

  • tworzenie sytuacji sprzyjających przeżywaniu piękna lasu i jego darów jesienią;

  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych;

  • rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw;

  • kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;

  • wzbudzanie zainteresowania otaczającym światem;

  • zdobywanie wiadomości o kapuście;

  • tworzenie okazji do eksperymentowania z produktami spożywczymi;

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;

  • umiejętność nazywania produktów spożywczych;

  • rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;

  • poznanie owoców i ich nazw;

  • umiejętność rozrożniania owoców;

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;

  • nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne;

  • wykorzystanie ziemniaka jako materiału do prac plastycznych;

  • kształtowanie pomysłowości i twórczości;

  • rozwijanie umiejętności społecznych.

 

Piosenka:

„Kolczasty jeż” –sł. Natalia Kuczyńska, muz. Zimowiej Kompaniejec
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
Bo mnie będziesz kłuć.

Ref.: Chociaż na grzbiecie
Jeżyk kolce ma,
To każde z dzieci
Lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
Do przedszkola śpiesz.
Był już kotek gościem raz,
Może być i jeż. 

Ref.: Chociaż na grzbiecie
Jeżyk kolce ma,
To każde z dzieci
Lubi go jak ja.

Wrzesień

Tematyka kompleksowa

 

1. W przedszkolu

2. Nasze przedszkole

3. Oto ja

4. Jestem bezpieczny

5. Pomocna dłoń

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie dzieci z Nauczycielem.;

  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;

  • stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;

  • rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali;

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;

  • poznanie wyposażenia łazienki;

  • umiejętność dobierania elementów zbioru ze względu na ich przeznaczenie;

  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;

  • poznanie określeń na górze, na dole i rozwijanie orientacji na kartce;

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję;

  • tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zajęć ruchowych;

  • posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów;

  • uczenie się wykonywania czynności porządkowych;

  • tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;

  • rozumienie i utrwalenie znaczenia pojęcia uprzejmość i kreowanie sytuacji do poznania wartości społecznych;

  • kształtowanie umiejętności uprzejmego zachowania się w każdej sytuacji;

  • stwarzanie sytuacji zwiększających poczucie własnej wartości;

  • rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • rozumienie i wykonywanie poleceń słownych;

  • rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;

  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;

  • budowanie poczucia przynależności grupowej;

  • rozumienie potrzeby obecności osoby dorosłej w życiu dziecka;

  • kształcenie słuchu muzycznego;

  • wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania potrzeb;

  • poznanie zawodów ludzi pracujących w przedszkolu;

  • rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;

  • nabywanie szacunku do pracy innych ludzi;

  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;

  • kształtowanie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;

  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw;

  • poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

  • zachęcanie do wspólnej zabawy;

  • zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie;

  • kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;

  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;

  • poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku;

  • nabywanie doświadczeń wyrażania opowieści ruchem;

  • kształtowanie postawy poszanowania dla wytworów własnych i innych ludzi;

  • rozwijanie pasji poszukiwania i eksperymentowania z surowcem naturalnym;

  • zdobywanie wiedzy na temat nazewnictwa odzieży;

  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną odzież;

  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywności fizycznej;

  • nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu;

  • kształtowanie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń;

  • rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci;

  • poznanie pracy policjanta, utrwalanie numeru alarmowego;

  • kształtowanie myślenia logicznego, klasyfikowanie przedmiotów;

  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia;

  • poznanie zawodu lekarza;

  • poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

  • poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.

  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy;

  • przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza podczas zabaw ruchowo-naśladowczych;

  • poznanie zawodu strażaka;

  • wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka;

  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac konstrukcyjnych.

 

Piosenka:

Idą buty do przedszkola (sł. Anna Bernat, muz. Michał Ciechan)

Już od rana tupu tup

Po chodniku tupią buty!

Każdy but śpieszy się,

Do przedszkola zdążyć chce!

 

Ref.: Do przedszkola-la-la-la,

Biegnie Grześ i Ola-la! J

eden but i drugi but…

Hop la la la tupu tup!

Tupią buty tupu tup,

Jak piłeczki sobie skaczą,

Każdy but dobrze wie,

Sznurowadła wiąże się!

 

A w przedszkolu buty śpią

W kolorowych ciepłych workach,

Każdy but i we śnie

Do przedszkola śpieszy się!

 

Ref.: Do przedszkola-la-la-la…


Ostatnia aktualizacja: 2021-02-28