GRUPA I
Bo wszystkie "Malinki" to jedna rodzinka,
Mała, czy duża, chłopiec i dziewczynka.
Bo wszyscy bardzo się lubimy
i świetnie się bawimy.
LUTY
Tematyka kompleksowa:
1. Tajemnice wody
2. Siły natury
3. Gotowi do drogi...
4. ...dookoła świata!
Wodę w kranie mamy na zawołanie,
możesz się napić, moje Ty kochanie.
Bo zdrowa woda siły, a jakże, Ci doda,
życie ocali, kiedy słońce pali.
Zimna woda siły doda,
jest do picia i do mycia,
do żeglowania, do pływania,
podlewania i pluskania.
Pasta do zębów i mydło to trochę za mało,
wody potrzeba, by umyć swoje ciało.
I nic nie urośnie na polach, przecież to wiemy,
bez wody wszystko to umrze tutaj na Ziemi.
Niech reklamują sobie słodkie napoje
a my mądre dzieci i tak, wiemy swoje.
Przybyła nareszcie i do nas ta dobra moda,
najlepsza na świecie do picia jest właśnie woda.
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g&ab_channel=BajeczkiPioseneczki
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”, "oszczędnośc",
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
poznanie obiegu wody w przyrodzie,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
nabywanie umiejętności wnioskowania,
uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
poznanie właściwości wody,
rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
rozwijanie umiejętności liczenia,
zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
rozwijanie słuchu muzycznego,
rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
poznanie właściwości powietrza,
zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
rozwijanie empatii,
kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
budzenie odpowiedzialności za środowisko,
poznanie właściwości ognia,
rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków,
budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,
poznawanie własnych możliwości twórczych,
rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
rozwijanie wyobraźni plastycznej,
rozwijanie motoryki małej,
budowanie wiary we własne możliwości,
zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych
rozwijanie koncentracji uwagi,
doskonalenie umiejętności matematycznych,
budowanie pewności siebie,
poznanie roli tempa w piosenkach, kształtowanie poczucia rytmu,
wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
poznanie różnych sposobów oszczędzania,
kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
budowanie poczucia przynależności do grupy,
poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu, nauka gry na bębenku,
budzenie poczucia ciekawości świata,
poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem
STYCZEŃ
Tematyka kompleksowa:
1. Płynie czas
2. My się zimy nie boimy!
3. Babcia i dziadek, niech nam żyją!
4. Dbam o zdrowie
Dziadku nasz kochany
sł. A. M. Grabowski muz. M. Melnicka-Sypko
Dziś mamy dzień dziadka
wspaniała to gratka dla wszystkich dzieciaków:
dziewczynek, chłopaków!
Ref. Dziadku, dziadku, dziadku,
dziadku nasz kochany tyle pięknych kwiatów
dzisiaj Tobie damy!
Dla łysych, wąsatych dla chudych,
brzuchatych, dla wszystkich dziadzisiów -
buziaki od wnusiów!!!
Ref. Dziadku, dziadku, dziadku,
dziadku nasz kochany
tyle pięknych kwiatów
dzisiaj Tobie damy!
Hej Babuniu!
Ja mam babcie swą, uwielbiam ją,
to wiem na pewno.
Kiedy przy mnie jest
to ciesze się i mówie jedno:
ref. Hej babuniu, kocham cię, kocham cię!
Dzięki tobie śmieje się, śmieję się!
Ja znam babcię swą i dobrze wiem,
to wiem na pewno,
że serduszko jej
ucieszy się, gdy powiem jedno:
ref. Hej babuniu, kocham cię, kocham cię!
Dzięki tobie śmieje się, śmieję się!
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,
budowanie wiadomości na temat nocy,
dostrzeganie rytmu dzień – noc,
wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania,
zachęcanie do zgodnej współpracy,
poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
rozwijanie mowy komunikatywnej,
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
budowanie wiary we własne siły,
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
poznanie zastosowania kalendarza,
rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
rozwijanie motoryki małej,
zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,
nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
doskonalenie umiejętności przeliczania,
stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki),
zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw ruchowych,
rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,
rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,
rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
poznanie składowych piramidy zdrowia,
nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.
SZLACHETNA PACZKA
Drodzy Rodzice, informujemy, że nasze przedszkole po raz drugi już włącza się w akcję Szlachetnej Paczki. W tym roku naszą pomocą objęliśmy Panią Krystnę, której sytuacja materialna nie pozwala na godne warunki życia. Serdecznie zachęcamy do włączenia się w akcję. Wszystkie szczegóły dotyczące potrzeb znajdują się w poniższym linku.
https://www.szlachetnapaczka.pl/wybor-rodziny/rodzina/29223/1026?context=family_choosen&utm_source=autoresponder-swr&utm_medium=email&utm_campaign=paczka2020&utm_term=darczynca
Razem możemy więcej!
Wirtualny kiermasz książek
Drodzy Rodzice, zawsze w okolicach świąt prezentowaliśmy Państwu ofertę książek z Tuliszkowa, która cieszyła się dużą popularnością, ze względu na konkurencyjne ceny. W tym roku, że względu na pandemię zapraszamy Państwa do wirtualnego kiermaszu. Poniżej link do katalogu i kiermaszu.
link do katalogu http://booksspk.pl//DEMO_KSIAZKI/oferta_k2020/index.html
link do strony internetowej z całą ofertą http://www.ksiegarnia-tuliszkow.pl/
Każde zamówienie złożone z kiermaszu wirtualnego to bonus dla przedszkola - wystarczy przy zamównieniu wwpisać kod przedszkola: M.KRA.FACIM.S
GRUDZIEŃ
Tematyka kompleksowa:
1. Nadchodzi zima
2. Coraz zimniej
3. Świąteczne przygotowania
4.Wesołych świąt!
5. Zimowe zabawy
"Dzyń dzyń..."
Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
chyba już go widzę!
chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonki
Ref:
Dzyń. Dzyń. Dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń
przynieś nam prezenty
Co to? Co to? Co to?
Kto to? Kto to? Kto to?
Pan Mikołaj już się skrada
Ojej! Ja się boję x2
Ale bać się chyba nie wypada
Ref:
Dzyń, dzyń…
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
kształtowanie umiejętności spostrzegania,
nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
rozwijanie wrażliwości muzycznej,
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
rozwijanie słuchu fonetycznego,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
rozwijanie cierpliwości,
poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
wzbogacanie słownika czynnego,
zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
wzmacnianie wiary we własne możliwości,
poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
rozwijanie tężyzny fizycznej,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
rozwijanie percepcji słuchowej,
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
kształtowanie postawy życzliwości,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
rozwijanie mowy,
uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.
W listopadzie nie próżnowaliśmy
wielie ciekawych rzeczy poznawaliśmy.
Święto Niepodległości wspólnie obchodziliśmy
i o naszej historii się uczylismy.
Jesienne dary w codziennych zabawach wykorzystywlaliśmy
oraz w parku czas miło spędzaliśmy.
Wiemy też, że Prawa dziecka to ważna sprawa!
Listopad
Tematyka kompleksowa:
1. NASZA MAŁA OJCZYZNA
2. MÓJ DOM- POLSKA
3. MOJE HOBBY
5. MOJE ZAINTERESOWANIA
Piosenka:
"Jesteśmy Polką i Polakiem"
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc
4 Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie pojęcia „wolność”;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
budowanie poczucia tożsamości narodowej,
zachęcanie do szanowania odmienności innych,
poznanie różnych rodzajów domów,
poszerzanie doświadczeń językowych,
wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
ćwiczenie pamięci,
uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
rozwijanie umiejętności matematycznych,
wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
poznanie dźwięków o różnej wysokości,
rozwijanie wrażliwości muzycznej,
doskonalenie sprawności fizycznej,
wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
rozwijanie zdolności manualnych,
rozwijanie pamięci wzrokowej,
nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
rozwijanie logicznego myślenia,
wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
uwrażliwienie na potrzeby innych,
poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
poznanie wartości „kreatywności”,
rozwijanie wyobraźni,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
rozwijanie pamięci słuchowej,
budzenie empatii,
poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
utrwalanie liczebników w języku angielskim,
budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej,
zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,
poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność,
kształtowanie twórczej, aktywnej postawy,
rozwijanie motoryki małej,
zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
poznanie cech wiatru,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,
rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
poznanie nowych słów w języku angielskim: wind, silence,
tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce,
zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,
wdrażanie do zgodnej współpracy w grupach podczas wykonywania pracy plastycznej i dzielenia się materiałami.
W przedszkolu każdy dzień jest ciekawy,
pełen radości i zabawy.
Spędzając razem czas dużo się od siebie uczymy
i nigdy się ze sobą nie nudzimy.
Pani Jesień swoje dary nam przyniosła
i ochota na pyszne ciasto nas poniosła!
Mąka, jajka, cukier, jabłka, śliwki
pomieszali chłopcy i dziewczynki!
Do piekarnika na chwil kilka
i w mig śmiechnięta każda minka!
Zdjęcia ciasta niestety nie mamy,
ale do zrobienia go w domu gorąco zachęcamy!
(przepis: www.ilovebake.pl/2016/09/15/ciasto-dyniowe-z-jablkami/ )
Maluszki- MALINKI!
Jutro nasze pasowanie!
Każdy prawdziwym przedszkolakiem się stanie!
Mamo, Tato proszę weź mi na przebranie:
- dziewczynki- białe koszulki, podkoszulki i ciemne legginsy/getry
- chłopcy- białe koszule/koszulki polo (z kołnierzykiem) i ciemne spodnie.
Październik
Tematyka kompleksowa na miesiąc październik:
1. JESIENNA PRZYRODA
2. KOSZYK PANI JESIENI
3. SKARBY JESIENI
4. POMOCNA DŁOŃ
5. MOJE HOBBY
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie wartości „pracowitości”,
rozwijanie funkcji komunikatywnej języka,
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas układania puzzli i różnych zabaw,
zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
poszerzanie doświadczeń językowych,
ćwiczenie pamięci,
uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
rozwijanie kompetencji matematycznych,
doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3,
prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
kształtowanie poczucia rytmu,
doskonalenie sprawności fizycznej,
wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest pracowitość,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
rozwijanie pozytywnych cech charakteru (pracowitości),
wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach),
poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
poznawanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej,
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń,
odkrywanie własnych możliwości twórczych,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
poznanie nowej wartości „uprzejmości”,
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach,
poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie,
rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
wdrażanie do zgodnej współpracy,
poznanie możliwości własnego aparatu głosowego,
kształtowanie poczucia rytmu,
wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
poszerzanie wiadomości na temat uprzejmości,
rozwijanie pozytywnych cech charakteru (uprzejmość),
poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
rozwijanie poczucia jedności,
budowanie atmosfery życzliwości i otwartości,
poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy,
rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin,
poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony),
kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
poznanie budowy grzechotki i sposobu jej wykonania.
Każdny z nas poprzez wszystkie zmysły poznać świat jest gotowy
I dlatego przeżywamy Malinkowo- Kolorowy zawrót głowy.
Równowaga, wzrok, dotyk, zapach no i smak
Poprowadzą nas na szalonej przygody szlak.
Wrzesień przyniósł nam doznania równoważne, dotykowe i wzrokowe,
Ciekawe co przyniosą nam nastęne miesiące, jesienne i ziomowe.
Tematyka kompleksowa
1. W przedszkolu
2. Nasze przedszkole
3. Oto ja
4. Jestem bezpieczny
5. Pomocna dłoń
Cele ogólne na miesiąc Wrzesień
Drodzy Rodzice, przypominamy wszystkim, iż sprawy grupy można poruszać poprzez maila grupowego dedykowanego dla "Malinek": malinki.grupowy@gmail.com, hasło zostało podane w wiadomości prywatnej do Pańśtwa oraz będzie udostępnione na tablicy ogłoszeń.
natomiast do kontaktu indywidualnego z wychowawcami zapraszamy poprzez mail: malinki.facimiech@gmail.com