Przedszkole Samorządowe w Wielkich Drogach z Oddziałami Przedszkolnymi w Facimiechu

Kącik logopedyczny

Witam Was Drogie Przedszkolaki oraz Szanownych Rodziców

W tym miejscu postaram się umieszczać informacje, przykłady ćwiczeń i zabaw, które mam nadzieję pomogą nam w ciekawy sposób spędzić ten trudny czas, a także rozwijać mowę:) Zapraszam do wspólnej zabawy!

 

 

 

  • róznicowanie głosek "sz" i "s" - przesyłam wam dwa misie, które trzymają swoje miseczki. Miś z czerwoną miseczką to Szymek, on zbiera tylko te obrazki, w których słuszymy głoskę "sz" (robimy dzióbek).  Miś z niebieską miseczką to Staś - on z kolei lubi obrazki, w których nazwie słyszymy głoskę "s" (uśmiechamy się szeroko). Prosze rodziców, by podawali dziecku nazwy różnych przedmiotów zawierające ćwiczone głoski, a zadaniem dziecka jest powtórzyć i wskazać lub powiedzieć, do czyjej miseczki wrzucimy obrazek.  Można też wykorzystać obrazki, które są poniżej.

    

 

 

 


Dzisiaj poćwiczymy wymowę głosek szeregu szumiącego i syczącego podczas czytania. Poproście rodziców o pomoc, a sami pięknie nazywajcie obrazki. Pamiętajcie, że podczas wymowy głosek szumiących układamy buzię w "dziubek" .....

    

.....a podczas wymawiania głosek syczących uśmiechamy się szeroko :)

   

  

 


  • w tym tygodniu zachęcam wszystkie dzieci do ćwiczenia aparatu mowy, pomoże Wam w tym tabelka. Każdego dnia, kiedy uda Wam się wykonać dane ćwiczenie narysujcie w kratce np. słoneczko albo uśmiech :) Dla rodziców załączam opisy ćwiczeń. W wolnym czasie możecie pięknie pokolorować obrazek Zumy, ćwicząc przy tym głoskę "sz" w sylabkach. Pozdrawiam i życzę powodzenia:)

  

 


  • w celu potrzymania terapii logopedycznej w domowych warunkach zachęcam do zagrania w ruletkę - logopedyczną ruletkę i wykonanie żabiej gimnastyki buzi i języka;)

https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/

  • o pozytywnym wpływie czytania na rozwój dziecka chyba nie trzeba nikogo przekonywać, zamieszczam jednak grafikę, która utwierdzi nas w tym przekonaniu:)
  • zachęcam do przeczytania wraz z dzieckiem wartościowej książki elektronicznej pt. "Mam tę moc", która pozwoli im lepiej zrozumieć obecną sytuuacjęhttps://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf
  • pamiętajmy, by prawidłowo wymiawiać poznane w przedszkolu głoski, musimy je utrwalać codziennie! Dzisiaj popracujemy nad głoską "sz". Zaczynamy:)
  • Przeczytaj wierszyk pt. "Fartuszek Nataszy" lub poproś o pomoc rodziców lub rodzeństwo. Pamiętaj, żeby prawidłowo układać usta (robimy "dziubek" jak u kurczaczka), a potem odpowiedz na pytania i rozwiąż zadania. Powodzenia!
  • A teraz zadanie dla wszystkich przedszkolaków - pokolorujcie pisanki zgodnie z podpowiedziami na końcu sznurka. Do dzieła!